חומרי מילוי – Fillers לתוצאות טבעיות

למה צריך חומרי מילוי לפנים?

ככל שהשנים חולפות, תהליך ההתבגרות הטבעי של גופינו מתקדם יחד איתן וגם עור הפנים שלנו מושפע מכך לא מעט. גם הגנטיקה יכולה להשפיע לעיתים ובכל מקרה, הייצור הטבעי של הקולגן והאלסטין בגופינו יפחת משמעותית עם הגיל, שומן הפנים יספג, הנפח יצטמצם והאלסטיות של העור תאבד יחד עם המראה המתוח והצעיר שלו.

אזורים שונים בפנים שלנו, כמו למשל מסביב לעיניים, רקות, צדי הפה והאף, סנטר, שפתיים, קו לסת ועוד יכולים להיות מושפעים מהליך הספיגה ההדרגתי. באזורים אלו יכולים להופיע או להתגבר, שקעים, הצללות, קמטי הבעה, צניחה של העור ותופעות נוספות.

הזרקת חומרי המילוי לעור הפנים שלנו או ליתר דיוק לרקמות העמוקות, תקנה מראה פנים מתוח, צעיר ורענן, תגרום להחזרת הנפח ולעידון השפעות הזמן. יש לחומצה גם אפקט הרמה lifting capacity במידה מסוימת והוא בעל האפקט החשוב, לא פחות מהשלמת הנפח.

למי הזרקות של חומרי מילוי לפנים יתאימו?

הטיפול בחומרי מילוי יתאים לכל הנשים והגברים אשר סובלים מעור פנים עייף ומבוגר, עם שקעים מתחת לעיניים או באיזורים שונים בפנים, ורוצים לעשות שינוי אסתטי ניכר, באמצעות טיפול נוח, פשוט ומהיר שלא מצריך הליך כירורגי. לרוב, גברים ונשים יפנו למתן קבלת זריקת חומר מילוי מגיל 30 ומעלה, אך כל מטופל כאמור ינהג בהתאם לרצונו, ולשינוי האסתטי אותו הוא מעוניין להשיג.

בטרם מתן הזריקה, הרופא המטפל יבחן את מידת התאמת המטופל, את מצב עור הפנים שלו ואת המיקום המדויק. כמו כן, הטיפול יתאים לאנשים אשר מצבם הבריאותי תקין ואינם סובלים ממחלות או זיהומי עור פעילים.  

חומצה היאלורונית לשקעים עפעפיים עליונים​

אילו חומרי מילוי קיימים?

ישנם שני סוגים עיקריים של חומרי מילוי – זמניים כדוגמת חומצה היאלורונית, או קבועים כמו calcium hydroxylapatite. קיימים גם שילובים של השניים.

  • חומצה היאלורונית – חומצה המיוצרת באופן טבעי בגוף שלנו ותפקידה העיקרי הקניית נפח ואלסטיות לרקמה הגורמת לגמישות ולמראה עור חלק ואסתטי, כמו גם משמשת כחומר סיכה למפרקים השונים. עם השנים כאמור, ייצור הקולגן בגופינו מופחת בצורה ניכרת ואת התוצאות, אנחנו מקבלים בצורת קמטים, שקעים ומרקם עור שמתעייף ונופל. החומצה ההיאלורונית בה עושים שימוש כחומר מילוי בהזרקה, מיוצרת במעבדה בתנאי ייצור סטרילים ונאותים במיוחד. חומצה זו מיוצרת בהרכב המדמה בצורה קרובה ככל שניתן את החומצה טבעית שבגופינו ובכך נטמעת ונספגת היטב בגוף ומביאה לשיפור המרקם ונראות עור הפנים. בניגוד לחומצה הטבעית, החומצות להזרקה עמידות יותר ונשארות לאורך זמן.
    יתרון משמעותי בהזרקת חומצה היאלורונית, הוא האפשרות להמיס אותה בעזרת חומר מיוחד (היאלז), אשר מבטל את השפעתה. אפשרות זו חשובה במיוחד במקרים של אי שביעות רצון מהתוצאה האסתטית, נפיחות משמעותית שאינה חולפת באופן ספונטני או במקרים נדירים מאוד של חסימה ווסקולרית עם הפרעה מקומית.
  • calcium hydroxylapatite – לשימושים דומים, היתרון שמשך ההשפעה שלו ארוכה יותר, אך במידה שיש תופעות לוואי מההזרקה לא ניתן להמיסו בדומה למה שאפשר לעשות עם חומצה היאלורונית. 

 

חשוב להבין כי בוטוקס אינו חומר מילוי, אלא חלבון הגורם להחלשה חלקית וזמנית של שרירי ההבעה, והוא משמש לעידון קמטים דינמיים כמו קמטים בצד העיניים crow's feet, בין הגבות frown or glabellar lines ובמצח forehead lines. הוא לא נועד להחזרת נפח כמו חומצה היאלורונית. במקרים רבים יעשה טיפול משולב של החזרת נפח על ידי חומצה ועידון קמטי ההבעה בעזרת בוטוקס.

מה חשוב לבדוק לפני טיפולי הזרקות חומרי מילוי?

להזרקת חומרי מילוי תוצאות אסתטיות טבעיות ונפלאות לרוב, שתלויות לא מעט ברמת הדיוק ובניסיון של הרופא המטפל. הזרקות חומרי מילוי ניתנות רק על ידי אנשי רפואה מוסמכים וחשוב לבדוק זאת בטרם הטיפול.

במרפאה של פרופסור גיא בן סימון, תוכלו לקבל זריקות של חומרי מילוי ביד מיומנת, ברמת דיוק מרבית ובהכרה מלאה של השאיפות האישיות של כל מטופל ומטופלת. בין הטיפולים השונים במרפאה, ניתן למשל למצוא הזרקת חומצה היאלורונית לשקעים מתחת לעיניים, לשקעים בעפעפיים עליונים, מצח, צידי הפה, סנטר, שפתיים וקו לסת וכן טיפולי בוטוקס לאזורים שונים בפנים.

חומצה היאלורונית לשקעים מתחת לעיניים

דילוג לתוכן