מילוי שקעים עפעפיים תחתונים

אובדן נפח בפנים, ספיגת שומן, רפיון ודלדול רקמות העור ותהליך ההתבגרות הטבעי, הן כולן סיבות שיכולות לגרום להופעת שקעים מתחת לעיניים או מתחת לעפעפיים התחתונים. נשים וגברים רבים עלולים לסבול ממראה עייף ומותש, כזה המכונה בדרך כלל 'שקיות' או ׳עיגולים שחורים׳ מתחת לעיניים. בשנים האחרונות שיטות חדשניות ויעילות נכנסו לעולם הטיפולים האסתטיים, ושינו את התמונה לחלוטין ומאפשרים למיליוני אנשים ברחבי העולם ליהנות מהיתרונות שבהם. אחד מאותם טיפולים, הוא הזרקת חומצה היאלורונית וכאשר מדובר על מילוי שקעים עפעפיים תחתונים, טיפול זה יכול להיות מועיל במיוחד. 

מילוי שקעים עפעפיים תחתונים: מהי חומצה היאלורונית?

ראשית, עלינו להבין מהי חומצה היאלורונית ולמה היא כל כך יעילה לעור הפנים שלנו. מדובר למעשה בחומר שנמצא בגוף שלנו באופן טבעי ואשר תפקידו המרכזי לספוח מים, להחזיר נפח ואלסטיות לעור וכן לעודד ייצור של קולגן ואלסטין. במפרקים השונים היא שומרת על תפקוד וסיכוך המפרק. 

החומר המוזרק הוא אמנם חומצה היאלורונית אותה מפיקים במעבדה בתנאי ייצור נאותים, אך היא משמשת לאותה המטרה וקרובה מאוד בתרכובת שלה לחומצה היאלורונית טבעית. המשמעות של הזרקת חומצה היאלורונית לאזורים הרלוונטיים בפנים של כל אחד ואחת, היא מילוי שקעים וקמטים, הגברת ייצור קולגן וחידוש העור וכן הקניית מראה צעיר, מתוח ואסתטי יותר מתחת לעיניים ובפנים. לחומצה גם אפקט משמעותי בהרמה (lifting capacity) ובטכניקות הזרקה ייחודית ניתן להקנות מראה טבעי על ידי החזרת הנפח ומתיחה.

איך ולמה נוצרים שקעים מתחת לעיניים?

עם השנים יש ספיגה הדרגתית של עצם ושומן, ודלדול של רקמת הקולגן והאלסטין. כתוצאה מכך יש צניחה יחסית של פנים מרכזיות, midface descent, ובמקביל בלט שול שומן עפעפיים נורמלי. כאשר בלט השומן מופיע מעל השקע, הרי שהופעתו מדגישה את השקע ואת העיגולים השחורים. בנוסף עור העפעפיים עדין מאוד, חסר רקמת שומן תת עור, וצבע שרירי ההבעה מודגש. עובדה זו תורמת לכהויות מתחת לעיניים. 

מילוי שקעים עפעפיים תחתונים: למי הטיפול יתאים?

מילוי שקעים מתחת לעפעפיים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית, הוא טיפול שיכול להתאים לגברים ונשים אשר סובלים משקעים עמוקים או עדינים, משקיות מתחת לעיניים ומעור רפוי באזור שמתחת לעפעפיים התחתונים.

כמו גם, הטיפול יכול להתאים לאנשים אשר רוצים לקבל גוון ומרקם אחיד יותר בעור הפנים וכן מראה פנים מרשים, ערני ואסתטי יותר. מידת ההתאמה המדויקת ביותר לטיפול, תיקבע רק בפגישת הייעוץ עם פרופסור גיא בן סימון, אשר יוכל בפגישה זו לבחון את מצב השקעים, את העומק שלהם וכן לשתף אתכם בתוצאות הריאליות אותן ניתן יהיה להשיג באמצעות טיפול זה, או אחד אחר שיתאים יותר.

איך מתבצע הטיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים?

הטיפול מתבצע בדומה לטיפולי הזרקת חומרי מילוי נוספים, ואינו דורש הכנה מיוחדת, אורכו בין 10 ל-20 דקות תלוי באיזורי ההזרקה, והוא אינו מלווה בכאבים משמעותיים. הרופא המטפל מחדיר באמצעות מזרק עם מחט עדינה או קנולה את החומצה ההיאלורונית לאזור המיועד, ולאחר מכן ניתן להמשיך את סדר היום כרגיל ללא צורך בתקופת החלמה כזו או אחרת. בחלק מהמקרים עלולים להופיעה נפיחויות ושטפי דם תת עוריים, ואלה חולפים עד שבועיים ממועד ההזרקה. 

הטיפול הינו זעיר פולשני ולא מצריך הרדמה משום סוג, למעט משחת אלחוש לפי בקשת המטופלת.

האם קיימים סיכונים וסיבוכים לטיפול?

את התוצאות מהטיפול ניתן לראות באופן מיידי, אך יש לקחת בחשבון שתופעות לוואי קלות עשויות להופיע ולחלוף לרוב לאחר כיומיים או שלושה. ביניהן – שטפי דם, נפיחות קלה ואדמומיות. מיטב האפקט נצפה 2-4 שבועות לאחר הטיפול, ובמועד זה ניתן להחליט האם יש מקום לטיפול נוסף. ככלל מוטב להגיע להטבה חלקית מאשר לקבל תופעות לוואי של נפיחות בצקתית במקרים של הזרקה מוגזמת. האיזור מתחת לעיניים עדין ויכול לספוג כמות מוגבלת של חומצה היאלורונית. 

הזרקת חומרי מילוי היא טיפול אשר מאופיין בפרופיל בטיחות גבוה ולכן הסיכויים לסיבוכים במהלך הטיפול או כתוצאה ממנו, הם נמוכים מאוד וחריגים. בין אותם סיבוכים – בצקות, היווצרות של גושים תת-עוריים ועוד. במקרים בהם התוצאה האסתטית אינה רצויה, או מופיעה בצקת משמעותית או הפרעה ווסקולרית ניתן להמיס את החומצה בעזרת האנזים היאלז.

מילוי שקעים עפעפיים תחתונים במרפאה של פרופסור גיא בן סימון

מידת האבחנה של הבעיה העורית, עומק השקע והתאמת הטיפול הנדרש – הם כולם כלולים בתוך המומחיות, הניסיון והמקצועיות הרבה שנדרשים מרופא עיניים מומחה לרפאות עיניים ולאוקולופלסטיקה. מישהו בדיוק כמו פרופסור גיא בן סימון.

במרפאה הפרטית של פרופסור בן סימון, תוכלו להגיע לפגישת ייעוץ מקדימה בה תקבלו את כל המידע הנדרש לגבי הזרקת חומצה היאלורונית לשקעים מתחת לעיניים, עפעפיים עליונים, לחיים קו לסת ושפתיים, וכן להצערת עור הפנים בשיטות חדשות ולעוד שלל טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים אחרים.

חומצה היאלורונית לשקעים מתחת לעיניים

דילוג לתוכן