הזרקת חומרי מילוי – מה מזריקים?

הזרקת חומרי מילוי

הזרקת חומרי מילוי – מה מזריקים?

בשנים האחרונות, מטופלים רבים בוחרים לעבור טיפולים אסתטיים באמצעות הזרקת חומרי מילוי. טיפול זה הפך מהטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות לגברים ולנשים כאחד. הזרקת חומרי מילוי נמצאה יעילה בלא מעט מקרים, עם זאת, יש להבין באילו מקרים כדאי לעבור את הטיפול. ובכן, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בכתבה זו, המומחים שלנו יסבירו לכם כל מה שצריך לדעת על הזרקת חומרי מילוי.

למי זה מתאים?

טיפולי הזרקות יכולים להתאים לגברים ונשים, בדרך כלל סביב גיל 30 ומעלה. אנשים בגילאים אלו עשויים לחוות קמטים, שקעים וסימנים ראשונים של הזדקנות עור הפנים. חומצה היאלורונית היא אחד מהטיפולים האפשריים למילוי שקעים, הצערת עור הפנים, וצניחה של איזורים שונים בפנים. ניתן לאמר באופן כללי כי טיפולי הזרקות מתאימים לכל מי שמבחין בשינויים במראה הפנים. מדובר בטיפול יעיל, נגיש ובטוח באופן יחסי – ללא תהליכים כירורגיים פולשניים כאלו ואחרים. 

איך זה עובד?

לפני ביצוע הזרקת חומר המילוי, הרופא בוחן את המטופל. בשלב זה, הרופא יבחן לעומק את היקף ההפרעה האסתטית שמציקה למטופל. בנוסף, הרופא גם יעריך את מרקם העור, מבנה השומן והמבנה הגרמי סביב העיניים  לצד תשאול רפואי מעמיק. המטרה של האבחון הראשוני הזה היא להגיע למסקנה אודות טכניקת הטיפול והחומר המומלץ. בהם הרופא ישתמש לאחר מכן. 

הזרקת חומרי מילוי – חומרים נפוצים

  • חומרים נספגים / זמניים – חומצה היאלורונית – מדובר בחומר המצוי בגוף באופן טבעי. החומצה באופן טבעי בעיניים מפרעים ובעור, שגורם למראה גמיש, חלק ואלסטי יותר. לאורך השנים, הגוף מפחית את ייצור החומצה הזו, מה שמביא לשינוי מרקם העור, לכן גם להיווצרות קמטים. חומצה היאלורונית נחשבת לחומר ההזרקה הנפוץ ביותר. אולם, יש לדעת כי החומצה המדוברת מגיעה במגוון ריכוזי חומר פעיל ודרגות שונות. 
  • חומרים קבועים – ישנם חומרי מילוי קבועים אשר אינם נספגים ולא ניתן להמיס אותם. בשל כך פרופ' בן סימון מעדיף הזרקה של חומצה היאלורונית בלבד, מאחר שהיא נספגת, וניתן להמיסה במידת הצורך.חשוב להבין כי חומצה היאלורונית משמשת למילוי שקעים, החזרת נפח ולהרמה של רקמות כמו יישור קו לסת, גבות, שפתיים. בוטוקס משמש להחלשה של קמטים דינמיים ואינו חומר מילוי. שימושים עיקריים קמטים בצדי העיניים Craws feet קמטים בין הגבות glabellar lines, קמטי הבעה במצח forehead lines, שרירי לעיסה מודגשים, gummy smile ועוד.

טיפולים וצרכים נפוצים 

הנה כמה דוגמאות של טיפולים וצרכים נפוצים להם טיפולי הזרקות משמשים:

  • קמטי הבעה – טיפול בקמטים סביב השליש העליון של הפנים (המצח, בין הגבות וסביב העיניים). קמטים אלו ידועים בתור "קמטי הבעה". מכיוון שהם נחרצים לאורך שנים ומקבעים מעין מראה של הבעות פנים – הזרקת Botulinum toxin או Botox. משך ההשפעה כשלושה חודשים
  • טיפול בשקעים – אזורים אחרים בפנים כמו שקעי עיניים, קמטים בזוית הפה (naso labial folds) בסנטר (Marionette lines), קו לסת רקות, וזאת כתוצאה מאובדן הנפח הטבעי של העור לאורך זמן. כמו כן, יש עוד מגוון סיבות לקמטים, כמו עישון, חשיפה ממושכת לשמש וקרינה ועוד. משך ההשפעה של הטיפול שנה עד שנתיים.
  • צניחת פנים – לצד אובדן הגמישות הטבעית של הגוף, ניתן לראות צניחה שגורמת ליצירת שקעים באזורים שונים בפנים. בין היתר, צניחה זו באה לידי ביטוי גם בתור מעין עור עודף ושומן באזור הסנטר, הצוואר זוית הפה, הגבות. 

האם יש השלכות לטיפולים האלו?

ובכן, כמו כל טיפול – גם כאן יש תופעות לוואי. כך לדוגמא, טיפול בוטוקס עלול לגרום לכאבים, נפיחות, שטפי דם ועוד. אמנם, הרוב המוחלט של חומרי ההזרקה האיכותיים נחשב בטוח לשימוש, ולכן אין יותר מדי תופעות לוואי מסוכנות. כמובן שחשוב מאוד לבחור מרפאה איכותית, בה תוכלו להיות בטוחים כי עורכים שימוש בחומרי הזרקה כאלו. חומרים לא איכותיים ולא מאושרים עלולים לגרום לנזקים רבים, ולכן חשוב להיזהר מכך. סיבוכים נדירים כוללים נמק באיזור ההזרקה, תגובה אלרגית או תגובה זיהומים. מרבית הסיבוכים ניתנים לטיפול על ידי המסה בהיאלורונידז, אנטיביוטיקה או סטרואידים. 

דילוג לתוכן