האם מומלץ לעבור טיפולי הזרקת בוטוקס?

האם מומלץ לעבור טיפולי בוטוקס

האם מומלץ לעבור טיפולי הזרקת בוטוקס?

הפנים שלנו עשירות בתנועות והבעות ששמורות וערוכות לכל רגש או מצב רוח – שמחה, עצב, הפתעה, אכזבה ועוד. עם השנים, פעולות אלו הכוללות כיווץ והרפיה חוזרים של שרירי ההבעה , מייצרות קמטים ושקעים בעור הפנים באזורים שונים כמו המצח, העיניים, בין הגבות, צידי העיניים ועוד. טיפולי בוטוקס הפכו למרכיב העיקרי בשגרת הטיפוח האסתטי עבור נשים וגברים בכל רחבי העולם ולא בכדי, יש לו לבוטוקס יכולות הבאות לידי ביטוי לא רק בהצערת עור הפנים ובטשטוש הקמטים, אלא גם במניעתם. אם כן האם גם לכן ולכם כדאי לעשות הזרקת בוטוקס? במאמר הבא תמצאו את המידע שיעזור לכם להחליט. 

מהו בוטוקס?

ניתן לומר בוודאות רבה, שטיפולי הבוטוקס שינו את תחום הרפואה האסתטית כמו שאף טיפול אחר לא עשה לפניהם. הבוטוקס הוא שם מסחרי לחלבון  Botulinum toxin type A. השימושים הראשונים ברפואה בבוטוקס, יועדו לטיפול בפזילה ועין עצלה, וכן לכיווץ לא רצוני של העפעפיים (blepharospasm) כאשר הרופאים המטפלים הבחינו בהעלמות או החלשה של קמטי ההבעה סביב העיניים.

רק לקראת סוף המאה ה-20, החלו להבין את התועלת האסתטית הדרמטית של הבוטוקס בכל הנוגע לשיפור אסתטי בקמטים דינמים. מאוחר יותר, החומר קיבל את אישור ה FDA לשימוש בתחום הרפואה האסתטית ועשה את דרכו עד היותו אחד הטיפולים הפופולריים והנפוצים ביותר בתחום עד היום. בהמשך התרחבו התוויות הטיפול וכוללות מספר רב של תחומים כמו הזעת יתר, מיגרנות ועוד.

למי הטיפול בבוטוקס מתאים?

טיפולי בוטוקס יתאימו לנשים וגברים אשר רוצים לטפל בקמטים בפנים, לטשטש אותם ואף לרכך או למנוע את הופעתם העתידית. הטיפול מיועד בעיקר לקמטים דינמיים, כאלה הנגרמים מתנועות שנטמעו בתווי הפנים שלנו לאורך השנים. ההתויה המאושרת FDA לטיפול כוללת קמטים בצידי העיניים crow's feet, בין הגבות frown or glabellar lines ובמצח forehead lines.

הטיפול מתאים לגברים ולנשים אשר מוטרדים מקמטי ההבעה הדינמים, ומעונינים במראה צעיר,חלק יותר, ופחות כועס על פי רוב מגילאי 30 ומעלה .

האם קיימים סיכונים בטיפול הזרקת בוטוקס?

הטיפול אינו ניתוחי. בהתאם, הוא אינו כרוך בסיכונים רבים ופרופיל הבטיחות שלו נחשב לגבוה במיוחד. עם זאת, ההליך נחשב לכזה רק כאשר ניתן על ידי רופא מוסמך בטיפולים אסתטים עם ניסיון רב בתחום. כמו בכל הליך רפואי, קיימים סיבוכים פוטנציאליים. למשל, תוצאות אסתטיות לא רצויות, תגובה אלרגית, צניחת עפעף, פזילה אך אלה נדירים ביותר וחולפים עם או ללא טיפול תומך.

בנוסף, קיימות גם מספר תופעות לוואי שעלולות להופיע אצל חלק מהאנשים וכוללות נפיחות באזור המוזרק, כאבי ראש, שטפי דם או אדמומיות אזורית.

מהם היתרונות של טיפולי בוטוקס?

טיפולי בוטוקס מתבצעים באמצעות הזרקה ישירה לאזור המיועד, כאשר ניתן למרוח משחת אלחוש כ 20-40 דקות לפני תחילתו. הטיפול הפך לכל כך מבוקש לא רק בשל התוצאות האסתטיות הטובות, אלא גם בזכות היתרונות הרבים שטמונים בתוכו, לדוגמה:

  • טיפול שאינו מצריך ניתוח, הרדמה או תקופת החלמה.
  • הטיפול מהיר, אורך כ-10 דקות ומאפשר חזרה לעבודה או המשך יום כרגיל.
  • אין צורך בהכנה מיוחדת לפני הטיפול או בתקופת החלמה המצריכה זמן מנוחה בבית.
  • הטיפול אינו מאוד כואב, והוגדר על ידי מטופלים ככאב נסבל וקצר, ניתן להפחית את מידת הכאב בעזרת משחת אלחוש מקומית.
  • הטיפול מקנה מראה צעיר, רענן, ובדרך כלל מפחית במידה משמעותית את קמטי ההבעה והקמט ״הכועס״ בין העיניים.
  • הטיפול אמנם תורם לשיפור במראה החיצוני, אך עשוי להשפיע גם על תחושת הבטחון וההערכה העצמית.

לכמה זמן התוצאות של הזרקת בוטוקס נשארות?

חשוב לציין ולהזכיר שהתוצאות של טיפולי הבוטוקס הן זמניות ואינן נשארות לטווח ארוך. האפקט שמופיע בין שלושה לחמישה ימים לאחר ההזרקה, משתנה בין אחד לשנייה ותלוי במספר גורמים אישיים, אך באופן כללי נמשך בין 3 ל-6 חודשים ולעיתים אף יותר. על מנת לשמור על התוצאות לאורך זמן, יש צורך בקבלת טיפולים נוספים מדי מספר חודשים בהתאם לרצונות האישיים של כל אחד ואחת. אין הכרח כמובן לקבל טיפול באופן קבוע, הכל לפי רצון המטופל.

פרופסור גיא בן סימון הינו מומחה לרפואת עיניים ולאוקולופלסטיקה. כאשר אתם צריכים לבחור רופא מקצועי, מיומן ובעל ניסיון רב לטיפולי בוטוקס, פרופסור בן סימון הוא בחירה בטוחה שתעניק לכם לב שקט ותוצאות שישלבו עדינות, מדע ואסתטיקה.

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן