הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים

הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים

הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים

כבר לא מעט זמן חלף מאז החומצה ההיאלורונית הופיעה בחיינו ובתחום הרפואה האסתטית. הסיבות ברורות – היא קלה לשימוש, היא קיימת בגוף שלנו באופן טבעי ובכך בטוחה יותר לטיפולים השונים. הנה כל מה שרציתם לדעת על הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים.

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית או בשמה השני היאלורונן, מיוצרת בגוף של כל אחד ואחת מאיתנו באופן טבעי. החומצה שמיוצרת בגופינו בקרום התא, הינה מרכיב חשוב שתורם רבות לתקשורת הבין-תאית ולנדידת התאים בגוף. כמו כן, חומצה היאלורונית תורמת למגוון תהליכים חיוניים נוספים בגופינו. תהליכים כגון מתן נפח לאזורים מסויימים ושיקומם במידת הצורך.

עם זאת, החומצה ההיאלורונית שבה נעשה שימוש בהזרקות לעיצוב הפנים ובתחום הטיפולים האסתטיים בכלל, מופקת במעבדה. היא לא זהה בדיוק לזו שנמצאת בגוף שלנו. אחת הסיבות המרכזיות לכך טמונה בהתפרקות המהירה מדי של החומצה הטבעית. לכן, מה שמיוצר בתהליכים שונים במעבדה, גם מוכר לגופינו ובטיחותי וגם מתפרק בגוף באופן מעט איטי יותר. כך, תוצאות הטיפול נשמרות לזמן ארוך יותר.

הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים

בשנים האחרונות אותה חומצה היאלורונית, עשתה את דרכה כאחד מחומרי המילוי המובילים בתחום הרפואה האסתטית. בעבר הנטייה בטיפולים לעיצוב הפנים הייתה לעשות שימוש בחומרים קבועים כמו סיליקון למשל. היום הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים פופולריות בעיקר בשל השתלבותה הטבעית והבטוחה ביותר בגוף.

הנה כמה יתרונות בולטים שבהזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים:

  • טיפול בטוח: מפאת היותה חומר טבעי שמוכר לגוף שלנו, הסיכויים לסיבוכים אפשריים יורדים באופן משמעותי, כמו גם פגיעה כלשהי בעור או זיהומים.
  • שיפור איכות העור: החומצה ההיאלורונית תורמת רבות לטיפוח טבעי של העור. זאת על ידי ספיחה משופרת של נוזלים, פעולה שגורמת להעשרת הלחות בעור באופן טבעי.
  • השתלבות טבעית: בניגוד לחומרים אחרים שניו נהוגים בעבר, הגוף שלנו מגיב בצורה טובה יותר לחומצה ההיאלורונית. בנוסף, היא נספגת באופן טבעי בגופינו ומשתלבת במהירות.
  • זמני וניתן לשינוי: ישנם כאלו שיכולים לחשוב שזמניות תוצאות הטיפול הוא חסרון. עצם הספיגה הטבעית של החומר בגופינו הוא דבר שמעלה רבות את פרופיל הביטחון בטיפול. החיסרון יכול בעיני רבים להפוך ליתרון. כמו כן, התוצאות ניתנות לשינוי, לשיפור או להמסה. מכך אנשים רבים יותר חוששים פחות להתנסות בהזרקות.
  • יכולת מילוי והרמה: הזרקת חומצה מאפשרת הרמה של איזורים שונים בפנים ומילו ויישור של שקעים, ובכך מחזירה רעננות למבנה הטבעי.

באילו טיפולים עושים שימוש בחומצה היאלורונית?

הטיפולים המרכזיים בהם נעשה שימוש בחומר המילוי, יהיו בעיקר בפנים. אזורים אשר מאבדים מהנפח שלהם לאורך השנים או כאלה שאינם מתוחים מטבעם. האזורים יכולים להשתדרג באופן משמעותי על ידי הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב הפנים.

בין הטיפולים המרכזיים בהם נעשה שימוש בחומצה היאלורונית ניתן למצוא טיפולים מאוד פופולריים. חלק מהטיפולים הם: הרמת מצח וגבות, טיפול בעפעפיים תחתונים, שקיות מתחת לעיניים, צניחת עפעפיים עליונים, עיבוי שפתיים, עיצוב סנטר, עיצוב קו לסת ועוד.

הטיפול עצמו ועל מה חשוב להקפיד

על אף היותו טיפול שנחשב בטוח מאוד, החוק בישראל קובע במפורש שלא לכל אחד מותר להזריק את החומצה או לעשות בה שימוש. מכיוון שבכל זאת מדובר בפעולה זעיר-פולשנית אשר במהלכה מוחדר חומר לתוך העור או לרקמות עמוקות, רק לרופאים מוסמכים מותר לערוך טיפולים אלו.

הטיפול עצמו הינו קצר מאוד ולא מאוד כואב. מדובר במזרק המכיל את החומר שאותו הרופא המטפל מזריק לאזור הרצוי בפנים. מיד לאחר מכן, ניתן להשתחרר ולהמשיך את היום כרגיל.

דילוג לתוכן