הזרקת חומצה היאלורונית – אופן השימוש

הזרקת חומצה היאלורונית – אופן השימוש

הזרקת חומצה היאלורונית – אופן השימוש

כמו בתחומי רפואה רבים אחרים, גם תחום ההזרקות והמילויים ברפואה האסתטית עבר שינויים ופריצות דרך רבות לאורך השנים. אחד הסמלים הגדולים ביותר של הטיפולים האסתטיים בימינו, הוא ללא ספק הטיפול בחומצה היאלורונית. היא קיימת בגוף שלנו באופן טבעי, הטיפולים באמצעותה נוחים ומהירים ואופן השימוש בה מספק תוצאות נפלאות לרוב. הנה כל מה שתצטרכו לדעת על הטיפולים האסתטיים השונים עם הזרקת חומצה היאלורונית. 

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית (Hyaluronic Acid) מוכרת גם בשם היאלורונן והיא למעשה מיוצרת וקיימת בגופינו באופן טבעי. בין המטרות של החומצה בגופינו היא אחריות על שמירת נפח העור ועל הלחות השמורה בתאי העור השונים. אך ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו מייצר פחות ופחות חומצה היאלורונית וזו בין היתר גם אחת הסיבות להופעת קמטים. הזרקה של חומצה היאלורונית בטיפולים האסתטיים השונים, מאפשרת תיקון פגמים אסתטיים שונים והקניית מראה צעיר ובריא יותר.

החומצה ההיאלורונית בה נעשה שימוש בהזרקות ובמילויים, היא אמנם אינה זהה בדיוק לחומצה ההיאלורונית המיוצרת בגופינו באופן טבעי. אך סיבה זו מבוססת בעיקר על העובדה שהתצורה הטבעית של החומצה לא תישמר לאורך זמן ותתפרק במהירות יחסית; לכן בעזרת תהליכים שונים במעבדות הופכים את החומר למעט קשה יותר לפירוק ובכך יעיל יותר לאורך זמן.

באילו טיפולים אסתטיים משתמשים בחומצה היאלורונית?

הזרקת חומצה היאלורונית הינה טיפול אסתטי נפוץ ופופולרי. בין הטיפולים השונים בהם נעשה שימוש בחומצה היאלורונית ניתן למצוא למשל:

  • מילוי שקעים בעפעפיים עליונים.
  • מילוי שקעים מתחת לעיניים.
  • עיבוי שפתיים.
  • מילוי לחיים.
  • הדגשת קו לסת.
  • מילוי שקעים באזור הפה.
  • טשטוש והסתרת צלקות.

מהו אופן השימוש בחומצה היאלורונית?

הטיפול נעשה על ידי הזרקה של חומצה היאלורונית באופן מדויק לאזור המיועד. הוא אמנם פשוט וקל לשימוש, אך הזרקה לא מקצועית הניתנת על ידי גורם שאינו מוסמך, עלולה לגרום לסיבוכים ולכן חשוב לבצע את הטיפול רק אצל רופא מומחה שמוסמך לכך.

הטיפול עצמו הינו קצר ואורך כמספר דקות בודדות. לאחר הטיפול ניתן לחזור לשגרה באופן מלא שכן הטיפול אינו מצריך תהליך החלמה מסוים. שיעור הסיבוכים בהזרקת חומצה היאלורונית נמוך ואלו כוללים למשל פגיעה בחיוניות העור או זיהום. עם זאת כאמור, פרופיל הבטיחות של הטיפול הינו גבוה מאוד.

מהם היתרונות של הזרקת חומצה היאלורונית?

הטיפולים האסתטיים הכוללים הזרקת חומצה היאלורונית, נוטים להפיק תוצאות נפלאות ומשמעותיות בעיקר בגלל שתי סיבות עיקריות.

הסיבה הראשונה מבוססת על תפקידה העיקרי של החומצה המיוצרת בגופינו וכמוה, היא מהווה חומר המחזיר את הנפח שאבד לאזורים שקועים וכן עוזרת לעצב את אותם אזורים. הסיבה השנייה, היא בכך שעצם הימצאות כמות גדולה יותר של חומצה ההיאלורונית בגופינו, גורמת להגברת הייצור הטבעי של חלבונים החיוניים לעור כמו קולגן ואלסטין.

בנוסף, מעבר לשימוש בחומצה היאלורונית למטרות אסתטיות, עושים בה שימוש בתחומי רפואה נוספים כמו למשל למניעת שחיקה של הסחוסים במפרקים ועוד.

מהם הדגשים לפני טיפול אסתטי בחומצה היאלורונית?

חשוב לזכור שהזרקת חומצה היאלורונית היא פעולה שתשפיע על הנראות החיצונית ועל איכות ונפח העור, אך השפעות אלו הן זמנית ולא ישארו לנצח. לכן, נשים רבות בוחרות לחזור לטיפולי הזרקות כמידת הצורך, שאף משתנה בין אחת לשנייה.

פגישת ייעוץ מקדימה עם הרופא המומחה המטפל בטרם הטיפול, תעזור לכן להבין את מהות הטיפול טוב יותר, לתאם ציפיות וכן להעריך את התוצאות האפשריות במידה ריאלית יותר.

דילוג לתוכן