צניחת עפעף – תסמינים ואופן טיפול

עם תקופת ההתבגרות המתקדמת, מגיעים שינויים פיזיולוגים באזורים שונים בגוף ובפנים, איתם כל אחת ואחד מאיתנו צריך להתמודד במידה כזו או אחרת. התבגרות עור הפנים היא חלק בלתי נפרד מכך וכולנו מכירים את השינויים שמתחוללים בפנים שלנו, או של אנשים מבוגרים מאיתנו. אחד מאותם שינויים אותם ניתן לזהות בקלות הוא צניחת עפעף עליון, אשר מעבר לתופעה שמקנה מראה עייף ומבוגר, היא תופעה שעלולה גם להפריע לראיה ולתפקודיות.

צניחה חופשית – מהם הגורמים העיקריים לתופעה?

צניחת עפעפיים, תהיה לרוב תוצאה ישירה של החלשת החיבור בין השרירים המרימים את העפעף לרקמת העפעף, בדרך כלל תהליך שמחמיר עם הגיל.

בנוסף, קיימות מספר סיבות נוספות שיכולות לגרום לצניחת עפעפיים:

• התבגרות עור הפנים ורפיון העור
  • ספיגה יחסית של רקמות השומן
  • שימוש ממושך בעדשות מגע ואו בטיפות עיניים בשל דלקות חוזרות
  • ניתוחי עיניים שונים כמו הסרת משקפיים או הסרת הירוד
  • חבלה ישנה לעפעפיים
  • מחלות ארובה – דורש ברור מקדים ולעתים הדמיה של ארובות העיניים
  • מחלות נוירולוגית – גם כאן מצריך בירור מקיף לפני החלטה על ניתוח

מהם התסמינים הבולטים של צניחת עפעפיים?

קיימות מידות שונות של צניחת עפעף, אך לרוב כאשר נביט בגבר או אישה אשר סובלים מצניחה של עפעף אחד או של שניהם, נוכל לזהות מראה עייף שנדמה כאדם שעיניו חצי סגורות והופעתו תשושה ומבוגרת. לעיתים כאשר מדובר בצניחה של עפעף אחד בלבד, נוכל להבחין באסימטריה שבין העפעפיים ולפעמים גם לשקיות שנוצרות מתחת לעיניים.

כאשר אדם מסוים סובל מצניחת עפעפיים, הוא ירגיש זאת בעצמו בעיקר במידה והעפעף חוסם חלק משדה הראייה העליון שלו. בנוסף, הוא יוכל להרגיש את הקושי בפתיחת העיניים לרווחה בשל החלשות חיבור השריר לעפעף.

מהו אופן הטיפול?

מכיוון שקיימות מספר שיטות שונות לטיפול בתופעה וכן גישות שונות לניתוח הרמת עפעפיים, אופן הטיפול המדויק יקבע רק לאחר אבחון של רופא עיניים מומחה. אבחון זה חשוב במיוחד במקרים אלו, מפני שפעמים רבות הצניחה יכולה להיות משנית, כתוצאה ממחלות שונות ואף כתופעת לוואי זמנית לאחר טיפול בוטוקס.

בין הגישות השונות של ניתוח תיקון צניחת עפעפיים בהן דוגל פרופסור גיא בן סימון, נמצאת למשל הגישה האחורית ללא חתך עור (אלא דרך לחמית העפעף העליון), שתתאים בעיקר למקרים בהם הצניחה קלה יחסית. הגישה שתתאים לצניחה מורכבת יותר ולניתוח המשלב פתרון גם לבעיה הקוסמטית וגם לבעיה התפקודית היא הגישה החיצונית, בה מתבצע החתך בקפל העפעף.

ניתוח הרמת עפעפיים בגישה האחורית, נחשב למבוקש ולמוצלח ממספר סיבות כמו למשל – אחוז גבוה של תוצאות אסתטיות וסימטריות, חשיפה לפחות סיבוכים, הוא נחשב למהיר מאוד ואין בו צורך בכיוון של גובה וצורת העפעף תוך כדי הניתוח, בניגוד לגישה החיצונית.

איך בוחרים רופא מומחה לניתוח?

צניחת עפעף היא תופעה שרבים מאיתנו יכולים ויכולות לסבול ממנה. אך חשוב לדעת שיש פתרון והוא מומלץ בעיקר כי הוא יכול לתרום רבות, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רפואית-תפקודית.

אך רגע אחרי שכבר מתקבלת ההחלטה שהניתוח לתיקון צניחת עפעפיים הוא הדבר הנכון גם בשבילכם, מגיע הרגע בו צריך לבחור את הרופא המנתח ולרגע זה, קיימת משמעות גדולה וחשובה. ההמלצה המקצועית היא לבחור ברופא מומחה ברפואת עיניים, מישהו בדיוק כמו פרופסור גיא בן סימון, שמתמחה בניתוחי עפעפיים ובאוקולופלסטיקה.

עם הניסיון והמקצועיות של רופא מומחה ומנתח בכיר כמו פרופסור בן סימון, אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שנתתם לעפעפיים שלכם את האחוזים הגבוהים ביותר להיראות טוב יותר, להרגיש טוב יותר וכמובן לפקוח את העיניים במלואן וללא הפרעה.