עיגולים שחורים מסביב לעיניים

עיגולים שחורים מסביב לעיניים

שחור מסביב לעיניים – מדוע זה קורה מה ניתן לעשות?

עיגולים שחורים מסביב לעיניים נמנים על התופעות האסתטיות היותר מוכרות ושכיחות. הבעיה ניכרת בגוון כהה המופיע מתחת לעיניים, פעמים רבות בשעות הבוקר אך גם לאורך היום כולו. לעיתים מתלווה לתופעה זו מעין בליטה או נפיחות של שומן ועור המכונה בשפה העממית "שקיות", או לחילופין שקעים המעצימים את הבעיה האסתטית. יש גורמים שונים שעשויים ליצור שחור בעיניים והבשורות הטובות הן שניתן להיטיב את התופעה ואף להעלימה באמצעים מגוונים, חלקם ביתיים ופשוטים ואחרים מצריכים התערבות של מומחה רפואי.

 

מדוע מופיעים עיגולים שחורים

כאמור, יכולים להיות גורמים שונים מאחורי סימנים שחורים מסביב לעיניים. ככלל, האזור שמסביב לעיניים הינו רגיש במיוחד להיווצרות פגמים אסתטיים עקב שילוב בין רקמות שומן דלילות, עור דקיק ומקבץ גדול יחסית של כלי דם. עם השנים עור הפנים נוטה לאבד מגמישותו ומעוביו, מהחומצה ההיאלורונית, האלסטין והקולגן התורמים לעיצוב הפנים, והאזור שמסביב לעיניים אינו נבדל. אכן, אחד האחראיים העיקריים על עיגולים שחורים מסביב לעין הוא ירידה בעובי ובאלסטיות של העור, לצד ירידה בכמות רקמות השומן שמתחת לעור, מה שמביא לכך שכלי הדם כהים שמתחת לעיניים משתקפים החוצה.

 

בנוסף לכך, העיגולים עשויים להיות מודגשים על ידי נפיחות הנוצרת מתחת לעיניים, עקב מעבר של שומנים קדימה באזור העפעף התחתון בגין חולשת רקמת החיבור שמחזיקה אותם במקומם. עקב כך נוצרות אותן "שקיות" המצלות על האזור התחתון של העיניים. לכאורה מדובר בפגם אסתטי קטן אך הוא ממוקם באזור בולט ביותר, אזור העיניים שדרכן אנשים יוצרים קשר עם בני שיחם ומביטים במראה. רבים מהנשים והגברים שסובלים מהמראה העייף או המותש של העיגולים השחורים והשקיות, מבקשים לשפרו ולשנותו.

 

מלבד האמור לעיל, כתמים שחורים מסביב לעיניים יכולים להופיע עקב סיבות מגוונות. כפי שהוסבר הם נובעים מתהליכי הזדקנות של העור ולפיכך מושפעים מהנטיות התורשתיות של כל אחד ואחת, כך שיש אנשים שאצלם העיגולים יכולים להופיע כבר בעשורים השני, השלישי והרביעי של החיים. בנוסף, עיגולים שחורים משויכים לא פעם לאיכות השינה שכן הם נוטים להופיע ביתר שאת עם הקימה בבוקר, ככל הנראה עקב רמות קורטיזול גבוהות המגבירות את זרימת הדם – ולכן כלי הדם שמתחת לעיניים בולטים יותר בגונם הכהה.

 

עיגולים שחורים מסביב לעיניים יכולים להיות ביטוי למתחים נפשיים, לאלרגיות כרוניות של העור באזור זה, לבעיות בתזונה, לשינויים הורמונאליים בתקופת ההיריון ובגיל המעבר, כתמים המופיעים עקב חשיפה לשמש ולמזיקים סביבתיים אחרים, וכן למצבים רפואיים מסוימים. לפיכך, גם טיפול בשחור מסביב לעיניים יכול להשתנות מאוד מאדם לאדם, כפי שנראה כעת.

 

הטיפול בעיגולים שחורים

הטיפול בשחור מסביב לעיניים משתנה ממקרה למקרה ומחייב בדיקה מקיפה של העיניים, מנח השרירים והעין, ושל העפעפיים. לעיתים קרובות הטיפול הינו אסתטי ומבוצע ללא התערבות כירורגית, אם כי ישנה אפשרות לשלב ניתוחים כמו הסרה מבוקרת של שומן. העלמת עיגולים שחורים מסביב לעיניים באופן אסתטי מבוססת על הזרקה של חומרי מילוי טבעיים כמו חומצה היאלורונית או שומן עצמי, והיא מתאימה למקרים בהם עודף השומן מועט וקיים שקע מתחת לשקית השומן.

 

יחד עם זאת, לעיתים ניתן להשתמש בבוטוקס שמתאים למקרים בהם ישנה פעילות יתר של השריר התת עורי. ההתערבות הניתוחית תיעשה כמובן בהתאם לבעיה, למשל הסרה מבוקרת של שומן רב יחסית שהצטבר מתחת לעפעף התחתון, במטרה למנוע את הגבעה היוצרת הצללה ושקיות, וזאת על ידי חתך המבוצע בלחמית למניעת הצטלקות של האזור הרגיש. בנוסף, ניתן לשלב הרמה של גבות ומצח, הרמה של הלחיים ופיסול קו הלחי בהתאם למקרה. חשוב מאוד שאת ההתערבות האסתטיות והניתוחיות יבצע כירורג בעל ניסיון רב והיכרות מעמיקה עם האזור הרגיש שמסביב לעיניים, בעדיפות כמובן לרופא עיניים המתמחה באוקולופלסטיקה.

 

מלבד האמור לעיל, במקרים רבים ניתן לתרום לשיפור התופעה על ידי פעולות פשוטות שמבצעים בבית. לדוגמא, אם מקור הבעיה הוא באמת בעייפות מצטברת יש ליצור את התנאים לשינה מספיק ממושכת וטובה. כמו כן, כדאי להקפיד על תזונה הכוללת מזונות בעלי תכונות אנטי דלקתיות, בדגש על ירקות ופירות. ישנם גם קרמים המכילים בין היתר חומצה גליקולית, קפאין, רטינואידים ומרכיבים נוספים שיכולים לתרום להפחתה של הכתמים, וכמובן ישנם תכשירי איפור המסייעים בטשטוש שלהם.

 

לפרטים נוספים על עיגולים שחורים מסביב לעיניים ועל הטיפולים המבוצעים על ידי פרופסור גיא בן סימון, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה בטלפון 050-2971663.

דילוג לתוכן