עיגולים שחורים מתחת לעיניים – ממה זה נובע?

עיגולים שחורים מתחת לעיניים

עיגולים שחורים מתחת לעיניים – ממה זה נובע?

הם גורמים לנו להיראות תשושים ועייפים, הם נמנים עם ההפרעות האסתטיות השכיחות ביותר באזור הפנים והם יכולים להשפיע על המראה ועל ההרגשה של כל אחד ואחת מאיתנו. עיגולים שחורים מתחת לעיניים מופיעים מסיבות שונות ומגוונות, ממש כמו דרכי הטיפול בהם. במאמר הבא נסקור את כל המידע הרלוונטי לעיגולים שחורים מתחת לעיניים ומסביב להם.

מה הם אותם עיגולים ולמה הם מופיעים?

הם אמנם נקראים עיגולים שחורים, אך הם יכולים להופיע בשלל גוונים כהים ולאו דווקא מתחת לעיניים, אלא גם מסביב להם. לעיתים רבות השוני מתאפיין ביותר מרק כהות של העור מתחת לעיניים. ניתן להבחין גם בשקיעה מסוימת של הרקמות בארובת העין, במרקם העור ובהופעתן של שקיות שחורות ובולטות ממש מתחת לעיניים.

יש סיבות שונות אשר גורמות להופעת העיגולים השחורים באזור העיניים, הנה כמה מהמרכזיות שבהן:

  • התבגרות: תהליך ההתבגרות הוא תהליך טבעי והוא משפיע על כל אחד ואחת מאיתנו בדרכים מעט שונות. עם זאת, לתהליך ההתבגרות של הגוף מתלוות תופעות אשר משותפות לאנשים רבים, בהקשר של הופעת העיגולים השחורים, תופעות אלו כוללות בעיקר את העובדה שהעור באזור העיניים הופך דק ועדין יותר עם השנים, מה שלמעשה מבליט את כלי הדם והשריר שמתחתיו ומקנה את הגוון הכהה.
  • שינויים ברקמת השומן: עם תהליך ההתבגרות מתקיימות גם תופעות כמו התרופפות של שכבות שונות באזור העיניים ושינויים אשר מתחוללים ברקמת השומן התת עורית, יש צניחה של ה midface ובלט של שומן ארובתי נורמלי. השקעים מחתת לבלט השומן ומעל צניחת הפנים מחמירים השקיות או העיגולים השחורים מתחת לעיניים.
  • גנטיקה: כמו בהרבה תופעות אסתטיות כאלו ואחרות, לפעמים זה פשוט עניין של גנטיקה.
  • עייפות: תקופות של חוסר שינה, של לחצים ושל תשישות שהולכת ונבנית, יכולות להחמיר את התופעה.
  • דלקות עור: דלקות עור שונות כמו גם תגובות אלרגיות של העור באזור העיניים, יכולות להוביל להתרחבות של כלי הדם ולשינוי במרקם העור.
  • שינויים קיצוניים בגוון העור: חשיפה מרובה לשמש ללא הגנה או למקורות קרינה מסוכנים אחרים, יכולה להוביל לכתמי פיגמנטציה שונים וכן לעיגולים שחורים מתחת לעיניים.

מי צפוי לפתח עיגולים שחורים מתחת לעיניים?

עיגולים שחורים באזור העיניים יכולים כאמור להופיע מסיבות שונות ומגוונת, כך שכמעט כל אחד ואחת יכולים בשלב כזה או אחר בחייהם לסבול מאותה תופעה. אך בכל זאת, ישנם פלחי אוכלוסייה אשר חשופים יותר לתופעה. ביניהם נוכל להצביע בעיקר על אנשים מבוגרים או קשישים, על בעל גוון עור כהה טבעי ועל אלו אשר בני המשפחה שלהם סובלים אף הם מהתופעה.

מה הם דרכי הטיפול בתופעה?

דרכי הטיפול מתחלקים ל-2 סוגי טיפולים כללים – הראשון שייך לתחום הטיפולים הביתיים, ביניהם ניתן למצוא תכשירים קוסמטיים שונים, מניעה של עייפות וחשיפה מרובה לשמש או טיפול נגד דלקת במקרים הרלוונטיים.

סוג הטיפול השני שייך לתחום הטיפולים האסתטיים שניתנים על ידי רופאים מומחים. נוכל למצוא טיפולים אסתטיים שאינם פולשניים כמו שימוש בחומרי מילוי כגון הזרקת חומצה היאלורונית, טיפולים משלימים כמו הצערת עור הפנים ועוד.

במקרים שאינם מתאימים לטיפולים שמרניים, ניתן לבצע ניתוח להחלשה או העלמות של השקיות מתחת לעיניים. הניתוחים כוללים הסרה של שומן, הסטה של שומן לאיזור הפנים, הסרת עור, מתיחת העפעף, והזרקת שומן עצמי מהבטן או הירך.

החשיבות הגדולה של רופא מומחה

הדרך לבחור את הטיפול היעיל ביותר עבורך, הוא אבחון ופגישת ייעוץ מקדימה עם רופא עיניים מומחה בפלסטיקה של העין. רופא עם התמחות בניתוחי עפעפיים ולו ניסיון רב שנים בתחום הטיפולים האסתטיים באזור העיניים וכן ברפואת עיניים כירורגית.  

דילוג לתוכן