להרים את הראש בחזרה: ניתוח הרמת מצח וגבות

להרים את הראש בחזרה ניתוח הרמת מצח וגבות

להרים את הראש בחזרה: ניתוח הרמת מצח וגבות

שרירי המצח שלנו מתחילים את הפעילות שלהם כבר כשאנו תינוקות קטנים ולכן, ככל שהשנים חולפות מתחילים להופיע קמטים שונים באזור המצח, העיניים והגבות. הנראות של המצח והגבות שלנו, משפיעה בצורה משמעותית על מבנה הפנים הכללי שלנו ועל האסתטיקה שלהן. אותה צניחה הדרגתית של החלק העליון של הפנים שלנו, גורמת לעיתים לירידה בביטחון העצמי. לפעמים גם להרגשה של חוסר שלמות עם המראה החיצוני. במאמר הבא נציג את אחד הפתרונות היעילים ביותר למצב המדובר – ניתוח הרמת מצח וגבות.

למה אנשים עושים את הניתוח להרמת גבות ומצח?

באופן טבעי, הגוף שלנו משתנה ומתבגר עם השנים. שינויים אלו באים לידי ביטוי בדרכים שונות ובאזורים שונים בגוף ובפנים שלנו. אחד מאותם שינויים שמתחוללים בפנים שלנו, הוא צניחה של הגבות ושל המצח כלפי מטה. המטרה המרכזית שבניתוח הרמת מצח וגבות, הינה לשפר את הנראות של אותה צניחה על ידי מיקומן מחדש של הגבות והחזרת הנפח שאבד באזור המצח.

אנשים רבים אשר הגיעו למצב או לגיל מסוים בחייהם, בו הם מרגישים שחוויית הצניחה הטבעית של הגבות והמצח משנה את תווי הפנים ואת התחושות שלהם, ברמה בה הם רוצים לעשות שינוי. ניתוח הרמת גבות ומצח הוא ניתוח בעל סיכויי הצלחה טובים. הניתוח יכול לאפשר פתיחה מלאה יותר של העיניים ולהחזיר מראה צעיר, רענן ובריא.

פעמים רבות על מנת להגיע לתוצאה שלמה יותר ובמקרים שונים בהם קיים הצורך, מטופלים בוחרים לשלב יחד עם ניתוח זה גם ניתוח הרמת עפעפיים, עפעפיים תחתונים והזרקת שומן עצמי.

מהן היתרונות והחסרונות שבניתוח הרמת מצח וגבות?

לפניכם היתרונות והחסרונות הבולטים שבניתוח הרמת מצח וגבות:

היתרונות:

  • משפר את הנראות החיצונית של אזור המצח והגבות.
  • משפר את ההרגשה האישית ואת הביטחון העצמי.
  • מאפשר פתיחה מלאה יותר של העיניים.
  • הליך ניתוחי שכיח שנחשב לבטיחותי.
  • תקופת החלמה קצרה באופן יחסי.
  • צלקות שאינן בולטות באזורים חבויים.

 החסרונות:

  • החלמה המלווה במעט אי-נוחות והעדר תחושה למשך 2-4 שבועות.
  • במקרים נדירים מאוד וכמו בנכל ניתוח פלסטי אחר, קיימים סיכונים בניתוח זה כגון שיתוק של עצב הפנים. סיבוכים נוספים בניתוח יכולים לכלול ספיגה של שומן באזור המצח וחוסר תחושה באזור המצח. רוב הסיבוכים נדירים ניתנים לתיקון ולשיפור.

מהן השיטות השונות לניתוח הרמת גבות ומצח?

הניתוח עצמו מתבצע תחת הרדמה מקומית או הרדמה מלאה, בהתאם למורכבות הניתוח ולרצון המטופלת. השיטה המומלצת לניתוח הרמת גבות ומצח, בה גם משתמש דר׳ גיא בן סימון, נקראת הרמת גבות אנדוסקופית. שיטה זו עושה שימוש בטכניקה זעיר פולשנית, בה מבוצעים חתכים קטנים ונסתרים בקו השיער, כאשר מתיחת העור נעשית כלפי מעלה ומסתירה את החתכים והצלקות העתידיות.

קיימות 2 גישות וטכניקות לשיטה האנדוסקופית:

  1. Subperiosteal – ביצוע הפרדה בסמוך לרקמת העצם בחלק המישורי. אזור זה נוח לביצוע ההפרדה, אינו מכיל רקמה עצבית ולכן נחשב גם לבטוח יותר.
  2. Preperiosteal – ביצוע ההפרדה בשיטה זו מתבצע במישור התת-עורי. שיטה זו נחשבת למאתגרת יותר מבחינה טכנית, אך יש הטוענים שתוצאותיה טובות יותר ומחזיקות לאורך זמן רב יותר.

מה כוללת תקופת ההחלמה ומתי ניתן לראות תוצאות סופיות?

תקופת ההחלמה מהניתוח תתחיל בתחושת אי-נוחות בימים הראשונים שעלולה לכלול – כאבים, שטפי דם ובצקות. מומלץ להיעזר בימים אלו במשככי כאבים, במשקפי שמש ובכובע לראש (ביציאה החוצה).

אחרי פרק זמן של כשבוע עד שבועיים, ניתן כבר לחזור לעבודה בהדרגה, כמו גם לפעילות גופנית לא מאומצת. לפעילות גופנית מלאה ניתן לחזור בדרך כלל לאחר כחודש.

מהתוצאה האסתטית והסופית, תוכלו ליהנות לאחר כחודש או חודשיים מיום הניתוח.

דילוג לתוכן